console industry. The biggest competitor is said to be Sony whose series of products, PlayStation has been a steady seller in the industry. One of the oldest competitors was Sega, a big rival to Nintendo, which unfortunately couldn't stand fierce competition and terminated its console business in 2002. After Sega quit its business, its place was replaced by Microsoft who entered the game industry
1. An outline of a nation
A. Characteristics of a nation
a. Language
Spain’s official language is Spanish (español). It is spoken by the vast majority of its people. Spanish has two major dialects—Andalusian and Castilian—which differ in their pronunciation of certain sounds. In a number of regions of Spain other languages are also important. Catalan, a relat
Consol 기기에 게임을 벗어난 종합 엔터테인먼트 기능 부가
-닌텐도 다양한 연령대의 light user를 Target으로 선정하여 모션인식이 가능한 WII출시
타제품에 비교해 기능이 떨어지지만, 쉽고 혁신적인 방식의 게임으로 업계선두 차지
경쟁상황
1. 소니:
1995년 PlayStation로 등장한 이후 총3세대의 콘솔
gameconsoles and portable. SCE is also a developer and publisher of video games for their systems.
(A) Consoles
1) Play Station
Since the beginning of its launch, the Sony Playstation Family has built a tremendous success from scratch, selling more than 100 billion of its famous PS video game units all over the world. However, when taking a closer look at hidden facts, it is possible see
game advertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가
game advertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가
Game의 경우 차별화가 쉽지 않음
MMORPG Game 역시 경쟁자의 수가 많음
Substitutes
Mobile Game : 뛰어난 휴대성, 그래픽의 한계
PC Game : 네트워크 효과 없음, 최근 온라인화
Console Game : 플랫폼의 네트워크화와 하드웨어 발전으로 강한 경쟁력을 갖춤
Buyers’ Power
소비자의 선택의 폭이 매우 넓음
게임
games are the United States and Japan. Other significant markets include Australia, the United Kingdom, Spain, Germany, South Korea, Mexico, France and Italy. Both India and China are considered emerging markets in the video game industry and sales are expected to rise significantly in the coming years.
• Console and portable software sales: $6.2 billion, up 8% from 2003
• Console
Play Station 2
소니컴퓨터엔터테인먼트(SEC)의
고성능 가정용 게임기
2000년 3월에 발매
DVD기능 포함
PS(전세계 3300만 대 보급)
소프트웨어 구동가능
2003년 6월 신모델 출시
(주변기기의 추가 없이
브로드밴드에 접속 가능)
전세계에는 5000만 대 이상 판매
Game Cube
Nintendo사의 게임
영상이나 음향처리 < 이용자의 재미
“연령, 성별 등 게임경험의 유무를 불문하고
누구나 즐길 수 있는 게임을 만들겠다”
Wii 리모컨이라는 새로운 컨트롤러 개발,
직관적인 조작이 가능하여 게임을 처음 접하더라도 큰 부담감이 없음
Wii 특징 ①
Movement sensor
다른 게임기들보다